Gamla godingar! Del 1

Jag har alltid, de senaste åren, haft en blogg. Min första blogg skrev jag på i flera år. Det är också den jag går tillbaks till för att verkligen minnas mina äventyr förr om åren. 
Nu för tiden är bloggen stängd för alla ögon utom för mina. Men jag hittar många guldgruvor i den här mycketmustigt-blogg som var min ögonsten under så många år.
Jag vill inte öppna upp den. Men jag tänkte att jag skulle dela med mig med gamla inlägg som helt klart besitter magi och guldkant.. :D
Jag börjar nu!
Detta inlägg skrev den 17/6-2008

Idag hände det nåt speciellt på jobbet. Vi käkade lunch när det ringde på en av våra 2 dörrar..

- Åh! Det är jultomten! Ropar Lotta

Det gjorde att de flesta av oss blev mycket nyfikna över vem som faktiskt ska komma in..

Döm av vår förvåning när Stockholms kanske snyggaste (efter Peter Jöback) kille knatar in med mitt favoritplagg = blåställ.

Hela matsalen blir i en sekund knäpptyst.

Man hade kunnat höra en nål tappas på golvet.

Barnen blir tysta för att killen för det första inte är jultomten och för att han klättrar upp på en stege och då löper en risk att trilla.

De vuxna (kvinnorna) är tysta för att killen är så snygg så samtliga tappar andan och för att han klättrar upp på en stege och då löper en chans att kanske visa nåt av sin fantastiska kropp.

 

Lunchen är sen svår att fortsätta med..

Ingen vill liksom äta.. vi vill bara titta, av alla olika anledningar.

 

Snygglot börjar fixa med vetilationen..

Vi går motvilligt till andra sidan där vi ska ha vila..

Jag kan komma på minst 1000 roligare saker att hitta på med hurpingen..

Men när jag sen sitter på en stora madrassen på golvet med ungar runt omkring mig så kommer han in. För att trixa även där. Mycket trevligt!

 

När han står och pillar med en sladd tittar han plötsligt upp på mig, ler och liksom generat tittar ner i backen (nåja golvet i hallen) och hade han bara haft lite längre hår hade han nog pillat med det tror jag...

 

Efter en liten stund ska han gå... men smyger fram till mig och viskar:

- Jag kommer tilbaka sen!

 

Som sagt så kommer han tillbaks och förgyller våra (mitt och Lottas) liv ett tag...

För att sen gå...

Stockholms snyggaste kille (efter Peter Jöback) ...

Mamma frågade direkt:

-Hade han ring på fingret?!

 

Och var mycket besviken över att jag inte hade kollat upp det...

Jag har sagt till mina chefer att jag vill ha honom som sommarpresent..

Det är väl det minsta man kan begära?

 

Nu ska jag börja göra mig snygg på jobbet...

Här har ni den magiska blandingen av män som sammanfattar Stockholms Snyggaste Kille:

 

Jag är rätt säker på att min kollega Lotta minns det här :D

Eller?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0