Sjuk-Tablån!

När man är sjuk så blir man expert på tv-tablån. Det är ju liksom det enda man orkar göra; kolla på tv.
Jag har sett en hel del de senaste dagarna (jag har ju trots allt legat ner i 4 dagar...) men det har varit en serie som har fastnat lite extra. Det jag liksom har väntat på under dagens lopp:

Dr Quinn är en serie som jag följde slaviskt när jag var yngre, precis som mina tjejkompisar (och säkert killarna också.. men de sa nog ingenting).  Vi kunde diskutera det där programmet en hel del.
Nu när jag sett några avsnitt (6 stycken för att vara exakt, det går ju 2 på raken, tjoho!) så förstår jag, även i vuxen ålder, vad det är med serien jag gillar.

Den är ju så gullig! Moralen står hög medan den friskt blandas med brister och fel på gemene man. Det är underbart! Att se alla små människor leva livet i Colorado Springs gör en ju apglad!

För att inte tala om alla fantastiska kläder de får ha på sig! (Visst är det konstigt att när man ser skådisar från serier som denna i "vanliga nutids kläder" så ser de så jäkla märkliga ut..?!) Jag skulle gärna vilja ha såna där stora kjolar på mig, det är ju ljuvligt!

I dessa avsnitt har kärlek verkligen stått i fokus. Dr Mike har fått göra livsavgörande beslut (sånt där som vi älskar eftersom det alltid blir som vi vill) och det har varit bröllop i den lilla staden. Mys!

Now.. jag vill verkligen inte vara den som är den...

Men om man nu skulle vara med i den där serien.. Skulle det inte kännas lite snopet att man skulle få pussas och kela med Horace..

 

När man vet att det finns en kille som Sully med i serien?!



Än en gång.. Jag vill inte vara en sån där person, ni vet, men visst skulle det kännas lite....sådär.... eller?




For the record så diskuterades detta i högstadiet också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0