Mia-Music Del 1.

Jag är uppvuxen med Magnus Ugglas musik. Allt som kommit ut från 1975 - 1993 kan jag liksom utantill.
Varenda textrad i princip. Efter plattan "Alla får påsar" gick det liksom lite utför känner jag och allt började låta likadant.
Men, oj oj oj, plattorna som kom på 80-talet är så fruktansvärt bra. Det är små mästerverk i sin enkelhet måste jag säga.
Ibland kan det slå mig hur bra texter han har och hur bra låtarna faktiskt är.
Häromdagen slog det mig igen då jag helt plötsligt fick ett toksug efter att lyssna på Uggla-låten
"Staffans mattematik" som är helt galet bra.
Jag tror det hade att göra med att jag skulle käka middag med en av mina bästa vänner, Sarah, och vi har delat många fantastiska kvällar med att dansa och sjunga till Ugglas låtar. 

Skivorna: Den Döende Dandyn, Välkommen till folkhemmet och Godkänd pirat - Live är rätt och slätt
riktiga mästerverk.




För att inte tala om Retrospektivt Collage som visserligen är en samlingsplatta men helt magisk i just sin fullhet. Drypande av fantastiska låtar.
Uggla är ju inte bara bra på låtar som "Jag dansar aldrig nykter" och "Kung för en dag" utan är ju en hejare på ballader också. Ta bara låtar som "Astrologen", "Hand i hand" och "Varje gång jag ser dig".
Shit vad bra!
Uggla regerar och levererar, kanske inte riktigt lika bra i idag som för ett gäng år sen..
Men vafan! Lyssna och njut!


Hej då bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0