Den magiska sommaren Del 1

Det finns oändligt mycket jag älskar med Sverige. 
Sommaren är en magisk tid, har alltid varit och kommer nog alltid att vara. 

Det finns speciellt en grej jag fullkomligt älskar och längtar efter och det är Sommar i P1.
Då väldigt kända och mindre
kända profiler från Sverige får berätta sin historia, som kan handla om vad som helst egentligen
men som nästan alltid är spännande och det berör. Framför allt så inspirerar dessa program!
Det bästa som finns är att lägga sig på en flytmadrass nere vid poolen i bardomshemmet,
sluta ögonen och lyssna.

Det går förresten alldeles utmärkt att stå och måla ett hus också medan man lyssnar..
Idag hörde jag Mark Levengood's sommarprat som gick av stapeln den 25 juni. Underbara person!
Han verkar vara en sån intressant person med hjärtat på rätt ställe och en
fantastisk inställning till livet.
Han berättade om hur han fick sitt nuvarande hus i gåva av en dödssjuk man
som utan att känna Mark, ville överlåta sitt hus, sitt livsverk till honom.
Fantastisk historia! Lyssna lyssna lyssna!


Nanne Grönvall har precis berättat en sorglig livshistoria som jag inte hade nån aning om.

Man lär sig! Man gråter, man skrattar och man inspireras.

En del som är absolut bäst med sommaren :)

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Ja vore ju mysigt att ses någongång!! Va tusan händer?? hihi... Metro var en fantastisk tid!! PUSS

2011-07-05 @ 10:32:05
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0