Det här med rökning...

Spännande ämne...

Ämnet rökning är nånting som jag tycker är intressant. Man hade ju gärna kunnat skippa att tänka på det alls, men eftersom rökare och rökning finns mitt bland oss i princip hela tiden så är det ju ganska svårt att undvika.

Rökning är typ det äckligaste jag vet (inom vettiga mått mätt alltså.. jag jämför det naturligtvis inte med barnporr, barnmisshandel, misshandel, krig och sånt där... ni fattar vad jag menar)..
För mig är det hela omööööjligt att begripa hur så många människor kan kliva upp ur sängen på morgonen och börja dagen med en cigarett.. Det är helt sjukt! För att inte nämna vidrigt!
Det behöver ju inte jag bry mig om eftersom jag inte finns i närheten då, men jag förstår det inte.
Däremot bryr jag mig när det röks i min närhet, busshållplatser och sådana offentliga ställen.
Och den hemska lukten som så många rökare bär runt på. Det är en av de värsta lukter som finns.. gammal cigarettlukt. BLÄ! Det liksom tränger sig in i näsan och vill inte försvinna. Vidrigt!

En annan av mina favoriter är rökare som tycker att de "har rätt" att försvinna ut och ta en rökpaus på jobbet lite då och då... Precis som att det inte är självvalt att de röker. Resten av människorna på arbetsplatsen får knappast 5-10 mins rast på dagarna...

Fast det jag ändå tycker är allra värst är människor som röker i närheten av sina små barn (eller barn i allmänhet.. men mest sina egna). Det kan jag bara inte förstå! Det är ÄCKLIGT!! Och man passar på att skicka över lite gift till ungarna.. kanon!

Rökning är inte mitt bästa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0